söndag, mars 18, 2012

Miniblinier

Miniblinier efter recept från Tasteline: 
Blinier - små boveteplättar med löjrom och rödlök.
Miniplättpanna inköpt för 195 kronor på 
Cordon Bleu på Vasagatan.
På Ica i Ringen kan man köpa 
16 blinier för 25,90.
Vid ett par tillfällen (11/1 och 15/2) har jag fixat mingelmat till Stadsliv AB:s populära mingel. De första gångerna blev det bl a blinier. Jag ville ha dem små, men saknade en plättpanna med rätt mått. Nu har jag skaffat en och testat. De blev riktigt söta. Men jag misslyckades nog lite med smeten. Skulle ha blivit "fluffigare" - se bilden intill. Jag vet vad jag gjorde för misstag så nästa gång blir det bättre. Miniplättpannan  känns dock löjligt liten. Passar bättre i en lekstuga än i ett riktigt kök. Hade tänkt mig en större modell, men det var den enda jag hittade. Har någon av er sett andra typer av miniplättpannor? 
Senaste minglet var den 15 mars. Den gången blev det "köpemat" då både Åsa och jag varken hann eller orkade göra det själva. Men nästa gång hoppas jag få bidra igen. Och framför allt skulle jag vilja vara med och mingla! Stadsplanering är ett intressant ämne och Stockholm är världens näst vackraste stad (Lausanne är den vackraste). Därför vill jag gärna delta i debatten.

2 kommentarer:

disa sa...

Jag har en likadan miniplättpanna, men köpte den för sisådär 20 år sedan på hemslöjden och då hade de värmeljus i den, så det har jag haft sen dess! *ler* Så det har jag haft min till i alla dessa år och aldrig ens tänkt tanken att man kan steka miniplättar i den!! =)

Gunilla sa...

Tack för din kommentar Disa! Blir så glad över att få kommentarer. Och särskilt kul att få det från nya "bekantskaper". Har kollat in din blogg också. Fin! Ja det var det damen i affären rekommendera mig att använda den till också :). Men som sagt. Det gick, fast det var "pilligt".